Kruit | Knops — ACTivities

dé oplossing voor slaapproblemen


Eindelijk weer Lekker Slapen! Zou dat niet fijn zijn?

Slapeloosheid kan leiden tot depressie, burnout, arbeidsongeschiktheid, relatieproblemen, ongelukken, verslavingen, hart- en vaatziekten.
Maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Het goede nieuws is: slapeloosheid is heel goed te behandelen!
HIER lees je meer. ⌄

Project 01

Eindelijk weer Lekker Slapen!

Lijd je aan chronische slapeloosheid? Je kunt leren om weer een normale slaper te worden. Slapeloosheid is een veel voorkomend probleem en kan een enorme impact hebben op je leven. In 5 stappen ga je een normaal slaappatroon opbouwen. Er komen geen medicijnen aan te pas. De gebruikte methode is Acceptance and Commitment Therapy (ACT), een vorm van gedragstherapie. Met behulp van ACT leer je dat je je slapeloosheid verergert door ertegen te vechten. Je leert om anders om te gaan met nachtelijke gedachten en gevoelens, zodat ze je niet langer in de weg staan om lekker te kunnen slapen. Mindfulness speelt een belangrijke rol bij deze aanpak. Het mooie is dat je de geleerde vaardigheden niet alleen ‘s nachts kunt toepassen, maar dat je leven overdag er ook mooier van wordt.

Dit zeggen cursisten na de cursus:

"Ik geef de cursus een 8"
"Ik voel me een heel ander mens!"
"Ik ga weer met plezier slapen"
"Ik geef de cursus een dikke 10!"

HIER vind je uitgebreide reviews ⌄

Project 03

Wat zeggen cursisten?

 

"Ik ben deze cursus gaan volgen omdat ik al een tijd slecht sliep en sommige nachten zelfs helemaal niet. Dit brak me echt op en ik ben gaan googlen naar de oplossing. Die pasklare oplossing vind je daar natuurlijk niet, maar ik kwam op deze site terecht. Na een paar keer mailen met Aline wees zij mij op het bestaan van de cursus. Ik had er weinig vertrouwen in want hoe kan zo'n korte cursus je van je slapeloosheid afhelpen? Maar ik was inmiddels redelijk wanhopig dus toch maar proberen dan. En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Het is heel simpel en duidelijk. Ik sliep al vrij snel veel beter en zo nu en dan zelfs hele nachten aan één stuk. Ik ben alleen maar heel erg blij met deze cursus en ik kan geen minpunt bedenken. Het heeft mij veel meer rust opgeleverd, overdag en 's nachts. Dankjewel!" mw. M. v. A.

"Deze cursus kan ik van harte aanbevelen. Ik had zelf moeite met inslapen en met doorslapen. Na het volgen van de cursus slaap ik goed. De cursus is prettig van opzet doordat deze uit allemaal kleine stapjes bestaat. Hierdoor is het meedoen met de cursus gemakkelijk vol te houden. Bovendien is het een goede mix van korte filmpjes, theorie en oefeningen. Wat ik ook heel fijn vond is de interactie met Aline via de email en dat je de antwoorden van de andere cursisten op de vragen kunt zien. Hierdoor heb je het gevoel dat je er niet alleen voor staat. Ik kan geen enkel verbeterpunt bedenken en geef de cursus dus een dikke 10!” mw. Driek de Wit.

"Ik geef de cursus een 8. Ik ben tevreden over de opzet, inhoud en begeleiding. Ik oefen regelmatig en probeer ook vaker overdag meer in het Hier en Nu te leven door me geconcentreerder op te stellen. De vergeetachtigheid ten gevolge van mijn slapeloosheid neemt daardoor af en hier ben ik ontzettend blij mee. Ja, ik ben dik tevreden en verwacht dat mijn slapen in de toekomst nog verder verbetert." mw. M.V.

"Ik heb de online slaapcursus gedaan. Ik ben heel sceptisch ten opzichte van mindfulness, maar deze slaapcursus werkt echt. Goed opgezet, je kunt je eigen tempo volgen. Het heeft mij geholpen en het geeft handvatten voor de toekomst." mw. C.B.

"Voor mij persoonlijk zeer waardevol. Praktisch van opzet, heb het geleerde goed kunnen toepassen met een 100% resultaat voor mij: ik ga weer met plezier slapen!" dhr. R.G.

" De tips en trucs die Aline me (middels o.a. Mindfulness) heeft laten zien om beter te leren slapen werken! Ik kan nu weer redelijk slapen, niet elke nacht, maar dat verwacht ik ook niet. Het is nu "hanteerbaar", de vermoeidheid door de slapeloosheid neemt langzaam af. Accepteren en er mee omgaan kan dus geleerd worden!" mw. M.S.

"Ik heb jarenlang slaapproblemen gehad, sliep gemiddeld 4 á 5 uur per nacht. Van een collega kreeg ik de tip om naar Aline Kruit te gaan. In het begin was ik een beetje sceptisch, maar ik merkte al gauw dat ik baat had bij de tips en tools die Aline me aanreikte. Na slechts enkele sessies slaap ik al enkele dagen per week goed! Ik voel me een heel ander mens; ik kan het iedereen die slecht slaapt aanraden!" mw. E-R

Pensioenuitvoerder AZL hecht veel belang aan "duurzame inzetbaarheid" van medewerkers. Zij hebben daarom de online slaapcursus "Lekker slapen in 5 stappen" opgenomen in hun zogenaamde Toolkit. Medewerkers kunnen jaarlijks kiezen voor onderdelen uit de Toolkit in het kader van hun persoonlijke ontwikkeling. Goed slapen is één van de basisvoorwaarden voor goed functionerende medewerkers die privé en werk in balans willen hebben. Vandaar dat AZL dit faciliteert. Een voorbeeld voor andere bedrijven!

"Sinds een jaar leed ik aan slapeloze nachten, nadat ik met rustgevende tabletten moest stoppen. Om de nacht door te komen, ging ik computerspelletjes doen. Overdag was ik heel moe en ik ging steeds minder ondernemen. Via mijn zoon kwam ik terecht bij Aline Kruit. Ik leerde van haar om ‘s nachts gewoon in bed te blijven en niet op te staan. Dat vond ik in het begin heel erg moeilijk. Tegelijkertijd paste ik wel de oefeningen toe die ik had geleerd tijdens de consulten. We zijn nu 2 maanden verder en inmiddels slaap ik 4-5 uur per nacht. Ik ben heel blij dat ik weer een normaal ritme heb en voel me overdag stukken fitter. Ik ben Aline erg dankbaar." mw. H-F, 83 jaar

"Ik ben nooit een echt goede slaper geweest, maar ook geen heel erg slechte. Tot een maand geleden sliep ik gemiddeld een uurtje of 5, hooguit 6 per nacht.
Daar had ik overdag niet veel last van, zij het dat ik de laatste jaren overdag erg moe kon zijn. Aline werkt met de ACT-methode (Acceptance and Commitment Therapy). Deze methode leert je anders om te gaan met je slapeloosheid. Je leert je slapeloosheid te accepteren en krijgt tools aangereikt (mindfulnessvaardigheden) om met je ‘wakker liggen’ om te gaan. Lag ik een maand geleden knarsetandend wakker omdat ik weer eens niet kon slapen, nu accepteer ik dat ik wakker ben, probeer een paar mindfulnessoefeningen te doen die mij aangeleerd zijn en warempel, ik val weer in slaap, ook na 4.00 uur ’s nachts. Van een leien dakje gaan deze oefeningen nog niet. Het blijkt in de praktijk moeilijk om je gedachten bij de oefening te houden en niet af te dwalen naar 1001 andere gedachten. Ik moet daar dan ook nog aan werken, maar het begin is er. Ik weet wat me te doen staat en slaap op het moment een uurtje of 7 per nacht. Geweldig toch?" mw. A.V.

"De slaapcursus van Aline Kruit is voor mij een eye opener geweest. Hoewel: je moet je ogen natuurlijk sluiten als je wil slapen.
In eerste instantie vond ik haar motto ‘succes verzekerd’ nogal vooruitstrevend maar ze heeft het waar gemaakt. Nou ja, eigenlijk heb ik het zelf waargemaakt met de tips en oefeningen van Aline. Het mindfulness element in de cursus zorgt ervoor dat je houding ten opzichte van het ‘niet slapen’ verandert en zodra je dat door hebt, is het een kwestie van toepassen. Ik ben heel tevreden met het resultaat en heb veel aan de cursus gehad. Een aanrader. Welterusten!" mw. P.R.

Hoe helpen we jou van je slapeloosheid af?

Met de online cursus 'Lekker slapen in 5 stappen'
Over deze cursus lees je HIER meer! ⌄

Project_05

Hoe helpen we jou van je slapeloosheid af?

Werkvorm:
De behandeling wordt zowel in de vorm van een online slaapcursus gegeven, als in de vorm van individuele begeleiding. Totale duur: 5 weken. Als je twijfelt over de ernst van je slaapprobleem, doe dan eerst de online-test, onder "Test" op deze website.

Doel van de behandeling:
Je leert vaardigheden die je kunt gebruiken om een gezonde nachtrust te krijgen. Dat deze ook nog van pas komen als je wakker bent, is mooi meegenomen!

Basis-pakket:
Het Basis-pakket bestaat uit de interactieve online-cursus “Lekker slapen in 5 stappen”.
Jouw investering:
€75,- en ongeveer 1 uur per week aan tijd.
Het grootste deel van de mensen kiest voor dit pakket. De ervaring leert dat dit ook voor de meesten voldoende is.

Plus-pakket:
Het Plus-pakket bestaat uit de online-cursus “Lekker slapen in 5 stappen”, met daarnaast extra individuele begeleiding van Aline Kruit. De extra begeleiding bestaat uit persoonlijk telefonisch-, mail- of whatsappcontact. Dit pakket wordt aanbevolen bij een ernstige slaapstoornis of als je veel slaapmedicatie gebruikt.
Jouw investering:
€149,50

Spreekkamer-pakket:
Het Spreekkamer-pakket bestaat uit ongeveer 5 sessies van een uur in de praktijk in Valkenburg (Lb).
Aanbevolen voor mensen die prijs stellen op persoonlijk contact in de spreekkamer en liever geen cursus op de computer volgen.
Jouw investering:
€75,- per sessie.

Als je twijfelt over het voor jou best passende pakket, overleg dan van tevoren via mail of telefonisch. Hier zijn vanzelfsprekend geen kosten aan verbonden.
De online-cursus wordt niet vergoed door zorgverzekeraars. De individuele contacten in het Plus-pakket en het Spreekkamer-pakket worden wel deels vergoed voor mensen die een aanvullende verzekering hebben.
Misschien heb je een werkgever die jou financieel wil ondersteunen bij het aanpakken van je slaapprobleem. Langdurige slapeloosheid leidt namelijk vaak tot arbeidsverzuim.

Aanmelding:
Per mail (info@kruitknops.nl) of telefonisch (06-41763154).
Adres: Oosterweg 15, 6301 PX Valkenburg (Lb)

Doe HIER de gratis test om de ernst van je slaapprobleem vast te stellen

Project 07

Wetenschappelijk verantwoorde test ⌄

 

Doe HIER de korte online test om de mate van je slaapprobleem vast te stellen

Wie is Aline Kruit?

Ik ben arts met een ruime ervaring in de gezondheidszorg, eerst als specialist ouderengeneeskunde, later als arts in de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ).
Momenteel bied ik behandeling zowel individueel, in groepen als online aan. Ik werk tevens als coach en geregistreerd ACT-therapeut en schrijf over slapeloosheid. ⌄

Project 09

Achtergrondinfo

 

Mijn drijfveren
Mijn belangstelling voor slaapproblematiek is ontstaan tijdens mijn werk als arts en coach. Ik zie dat slaapproblemen de oorzaak kunnen zijn van veel psychisch en lichamelijk leed. Depressie, burn out, arbeidsverzuim, relatieproblemen, ongelukken, noem het maar op. In ieder geval zitten mensen die slecht slapen niet in hun kracht. Hierdoor zijn ze niet meer in staat om hun leven te leiden zoals ze willen. Wat me ook opvalt is dat er weinig concrete hulp voorhanden is bij slaapproblemen. Mensen gaan zelf experimenteren met allerlei middelen tegen slapeloosheid. Of krijgen het advies om medicatie te gebruiken of een psycholoog te zoeken. Die vervolgens niet te vinden is, want er zijn maar weinig hulpverleners echt goed in staat om slapeloosheid te behandelen.
Dus ik dacht: dit moet anders.

Online en individueel
Omdat ik merkte dat de individuele behandeling van slaapproblemen met ACT goed werkt, heb ik op een bepaald moment besloten om mijn behandeling ook los van de spreekkamer aan te bieden. Dit door middel van een online-cursus. Natuurlijk is dat wat afstandelijker dan een persoonlijk face-to-face contact. Dit heb ik echter goed kunnen ondervangen door het online-programma zo in te richten dat er altijd individueel contact met mij mogelijk is. Zo kan ik toch maatwerk bieden. Bij andere online-slaapcursussen is dit vaak niet het geval.

Professionaliteit en ervaring
Ik ben opgeleid als arts (Vrije Universiteit van Amsterdam, afgestudeerd in 1992) en als coach, opgeleid bij de Alba-Academie. Hierna bekwaamde ik mij bij opleidingsinstituut Seetrue als ACT-therapeut. Dit alles geeft mij een gedegen basis om mensen te helpen bij het aanpakken van hun slaapproblemen.
Ik vind het belangrijk om te voldoen aan kwaliteitseisen, vandaar dat ik ben aangesloten bij de Vereniging Integrale Vitaliteitkunde (VIV) en bij het Nederlands Instituut voor Belangenbehartiging Integrale Gezondheidszorg (NIBIG).
Ook ben ik lid van de Koninklijke Nederlandsche Vereniging tot bevordering van de Geneeskunst (KNMG).
Naast het werken in mijn eigen coachpraktijk, waarin ik ook mensen behandel die met andere soorten psychische problematiek kampen, werk ik in U-center. U-center is een gespecialiseerd psychotherapeutisch centrum voor mensen met depressie, verslaving, angst, trauma en burn-out.
Als lid van Vereniging Integrale Vitaliteitkunde beschik ik over een aansluiting bij een geschillencommissie waardoor ik tegemoet kom aan de eis zoals die door de WKKGZ (Wet Kwaliteit, Klachten, Geschillen en Zorg) verplicht wordt gesteld. Dit is het reglement behorende bij de Geschillencommissie waarbij ik aangesloten ben.

Privé
Qua privé ben ik heel erg blij met mijn echtgenoot en 3 dochters. Ik houd van hardlopen en wandelen in de Limburgse heuvels. En natuurlijk houd ik ook heel erg van lekker slapen! Wat wel handig is, is dat ik ook weet hoe het is om wakker te liggen.
Wat ik van mensen terug hoor is dat zij mij betrokken, betrouwbaar en zorgvuldig vinden. Ik breng de Acceptance and Commitment Therapy zelf dagelijks in de praktijk. Voor mij is het een levenswijze geworden, die me helpt om mijn leven te leiden zoals ik dat fijn vind. Graag laat ik andere mensen daar ook kennis mee maken.

Zakelijk:
Informatie over personal coaching met ACT: www.kruitknops.nl
Het programma “Lekker slapen in 5 stappen” is een product van de maatschap Kruit | Knops Coaching & Advies.
AGB-code: 84-025813
BIG-nummer: 390392821601
VIV- registratienummer: 1907663
NIBIG (Nederlands Instituut voor Belangenbehartiging Integrale Gezondheidszorg): 15500165
KvK-nummer: 14130527 (Kruit | Knops Coaching & Advies)
Banknummer: NL29TRIO0776472003

FAQ

Is een online slaapbehandeling geschikt voor mij?
Hoe snel kan ik weer lekker slapen?
Waarin verschilt deze behandeling van andere slaapcursussen?

MEER vragen vind je hier beantwoord ⌄

Project 11

FAQ

 

Wanneer is er sprake van chronische slapeloosheid?
Je hebt moeite om in slaap te vallen of in slaap te blijven en je hebt daar overdag last van. Dit gedurende een maand of langer, minstens 3 nachten per week. De slapeloosheid kan ontstaan zijn in een periode van stress. Bij sommigen blijft de slapeloosheid bestaan, ondanks dat de oorspronkelijke trigger is verdwenen.
Welke zijn de stappen van de slaapcursus "Lekker slapen in 5 stappen"?
Stap 1: als eerste ga je je huidige slaappatroon uitpluizen
Stap 2: je gaat de benadering van je slapeloosheid over een andere boeg gooien
Stap 3: vervolgens maak je een einde aan nachtelijk gepieker
Stap 4: je leert een aantal vaardigheden om rustiger te worden in je hoofd en in je lichaam
Stap 5: je gaat alles toepassen en weer lekker slapen.
Is een online slaapbehandeling geschikt voor mij?
De online-cursus is simpel van opzet. Het enige dat je nodig hebt is basale computervaardigheden en een computer waarop je iets kunt afluisteren. Ook heb je een e-mailadres nodig. Er wordt natuurlijk wel enige discipline gevraagd. Op bepaalde dagen krijg je een mail om aan een nieuwe module te beginnen. Het is verstandig om zo snel mogelijk aan de module te beginnen.
En verder: een gezonde portie nieuwsgierigheid om nieuwe dingen te leren. Wanneer je denkt dat jouw (slaap)problematiek te zwaar is voor een online-cursus, dan kunnen we voor je begint altijd even overleggen.
Wat is het voordeel van een online-cursus boven een behandeling middels individuele afspraken?
De online-cursus kun je op zelf gekozen tijdstippen doen, in je eigen omgeving. Voor een individueel Face-to-Face traject moet je naar Valkenburg (Lb) komen. Er zijn meestal 5 afspraken nodig. In de online-omgeving kun je leren van andere cursisten. Het is prettig om te merken dat je niet de enige bent die worstelt met slapeloosheid. Het is mogelijk om een combinatie te maken van de online-cursus en individuele contacten. Individueel contact kan ook telefonisch of via Skype.
Wat doe ik met mijn slaapmedicatie?
Het streven is om zonder medicatie te kunnen slapen. Als je echter al lang medicatie en/of hoge doseringen gebruikt, zullen we een individueel plan moeten maken. De huisarts zal dan ook betrokken kunnen worden.
Waarin verschilt deze behandeling van andere slaapcursussen?
De meeste slaapadviezen zijn gebaseerd op kennis uit de Cognitieve GedragsTherapie (CGT). CGT helpt je bij het veranderen van je gedachten en overtuigingen over slapeloosheid. Het is een vorm van therapie die de slapeloosheid min of meer actief te lijf gaat. In dit programma "Lekker slapen in 5 stappen", gebaseerd op de Acceptance and Commitment Therapy (ACT), ga je juist stoppen met vechten tegen je slapeloosheid. Want slapen en actie gaan niet samen!
Wat houdt Acceptance and Commitment Therapy (ACT) in?
ACT is een nieuwe, wetenschappelijk onderbouwde vorm van gedragstherapie. Mensen neigen er naar om veel energie te steken in het vermijden en bestrijden van pijnlijke gevoelens, piekergedachten en vervelende herinneringen. Met ACT leer je om anders om te gaan met de grillen van het leven. We doen dit door je mindfulness-vaardigheden aan te leren en door je te leren hoe je deze vaardigheden kunt toepassen in je dagelijks leven. Met als doel dat je een leven leidt dat voor jou de moeite waard is. Als slapeloosheid je vijand geworden is, ben je waarschijnlijk bezig om deze op allerlei manieren te bevechten. Met als resultaat dat je nog slechter slaapt en overdag doodmoe bent. Je zult ervaren dat je beter kunt stoppen met de strijd. Bovendien leer je anders om te gaan met alle ongemakken van slapeloosheid.
Wat is mindfulness?
Mindfulness is het bewust aandacht geven aan de dingen zoals ze zijn, op het moment zelf, zonder oordeel. Mindfulness is effectief gebleken bij de behandeling van uiteenlopende gezondheidsklachten. Het leert je om meer in het Hier en Nu te zijn, in plaats van in de gedachten-machine die je steeds naar het verleden of naar de toekomst sleurt.
Hoe groot is het succespercentage van een slaapbehandeling gebaseerd op ACT?
Guy Meadows, oprichter van de “Sleepschool” in Londen, past al jaren ACT toe bij slaapstoornissen. Hij heeft al duizenden mensen weer aan het slapen gekregen en rapporteert een succespercentage van 83%. Zie verder de Reviews op deze website.
Hoe snel kan ik weer lekker slapen?
Het opgeven van je strijd tegen de slapeloosheid is niet altijd gemakkelijk. Het kan lastig zijn om patronen die in jaren zijn ontstaan, te veranderen. Als je toepast wat je in de cursus leert, zul je na een maand echt veel beter kunnen slapen. De slaap verbetert nog verder in het jaar na de cursus.

dé oplossing voor slaapproblemen


Download hier het gratis e-Boekje "Ik wil weer lekker slapen!"


In het e-Boekje "Ik wil weer lekker slapen" staan de 5 stappen beschreven die je kunnen helpen om een einde te maken aan slapeloosheid.



ga hier naar het gratis e-Boekje